Інтерв'ю з Daïtro від DIYconspiracy за 1 березня 2008 (ЗІРВАНІ ГОЛОСИ #2 ШАНОВНІ, ВАШ ДІАГНОЗ FRENCH SCREAMO ЧАСТИНА 2)

     Daïtro: піднімати суттєві питання замість того, щоб співати     бунтівну правду.

Інтервью з найкращим гуртом Ліона - Daïtro


1 березня 2008 рік

Оригінал для перекладу узятий з https://diyconspiracy.net




Daïtro це один з кращих гуртів в світі на даний момент. Ці хлопці з Ліона, Франція, одні з найприємніших людей, яких ви коли-небудь бачили, і буде великим нещастям не прочитати це інтерв'ю.


Салют, Жюльєн! Не могли б ви спочатку представити себе, коротко розповісти як довго ви вже разом з Daïtro, яка історія гурту і які у вас релізи на сьогоднішній день?


Привіт! Отже, Я Жюльєн, граю на гітарі і співаю. Я граю разом з чотирма іншими хорошими хлопцями: Бенуа, який грає на барабанах, Орельєн, який співає, Гвен, який грає на басу, і Сем, який теж грає на гітарі…

Я знаю Сема з 3 років, а Бенуа - з 13, одного разу ми вирішили створити гурт, щоб навчитися грати на наших інструментах... Ми почали грати втрьох в 1997 році, але це було просто для того, щоб навчитися грати разом, писати наші перші дєрьмові пісні... Як Daïtro історія гурту почалася в 2000 році, ми були четвіркою на протязі перших чотирьох років, не було вокаліста (я співав все), і Томас грав на басу.

Ми випустили дебютний 7" в 2002 році і "Des Cendres, Je Me Consumme" в 2003 році з цим складом, а потім, коли Орельєн і Гвен прибули в склад (на початку 2004 року), ми зробили спліт з Raein в 2004 році, перший повноформатний альбом "Laisser Vivre Les Squelettes" в 2005 році, спліт з Ampere в 2006 році, і ще один з Sed Non Satiata в 2007 році. З тих пір ми гастролювали в основному в Європі, але також в Японії в 2006 році і в США в 2007 році. За нашими спинами немає ніякої конкретної історії, просто друзі, які хочуть грати музику в принципі, ось як ми почали, і це наше основне твердження. 


Ви випустили спліт зі своїми друзями Sed Non Satiata. Будь ласка, розкажіть як взагалі прийшла в голову ідея зробити цей спліт? І розповіли б ви нам про асоціації та організації які ви підтримуєте?


Ми займалися Food Not Cops, що було як Food Not Bombs в Ліоні, і нам не вистачало деяких страв, щоб нормально готувати і подавати обіди. Ми думали, що зможемо зібрати трохи грошей на наступний альбом, але так як ми не хотіли, щоб він приносив користь тільки нашому рідному місту, ми вирішили, що було б круто, якби він міг бути корисний іншим місцевим командам, які б брали участь в запису. Як я вже сказав, Food Not Cops заснована на ідеї Food Not Bombs, ми збираємо їжу на ринках безкоштовно, готуємо її, а потім подаємо на вулиці безхатькам і тим, хто потребує... Unhurt - це асоціація в Тулузі, яка допомагає тим, в кого пошкоджений слух... Spazio Autismo - це асоціація в Бергамо, яка допомагає дітям-аутистам зробити їх життя кращим і приємнішим. Кошти з LP в США також допомагатимуть Casa de Elizabeth, дитячому будинку в Тусоні, штат Арізона, який піклується про дітей, які втратили сім'ї.


У яких ще гуртах, проектах, колективах, організаціях ви берете участь? Я знаю, що ви робите DIY лейбл / дістро і що ви створюєте художні роботи та обкладинки альбомів для інших гуртів. 


Гвен і я заснували новий гурт з нашим другом Хьюзом, вона називається 12XU, це більше звучить як Wipers, Hot Snakes, Dinosaur JR.... ми відіграли перші концерти і в кінці тижня запишемо демку! Ми з Гвен також заснували Echo Canyon Records, випустили там спліт з Sed Non Satiata на CD і подумуємо про інші проекти на майбутнє... Іноді я теж займаюся живописом. Сем також керує художньою DIY галереєю в Ліоні і робить виставки навіть в інших містах... поки що це все, насправді все стало тихіше, ніж раніше!


Сенс в піснях Daïtro здаються соціально-політичними, але стиль написання більш інтровертний та багатошаровий, а прямо дає слухачу зрозуміти, що він співає про політику, як звичайні хардкор чи краст-гурти. Ваш світогляд DIY, гра по сквотам та благодійність роблять вас політичною групою, і чи є ці речі політичним актом взагалі?


Наші теми, те, як ми існуємо, де ми граємо і що ми хочемо з цим всім робити, походять з деякої політичної обізнаності, але це не робить гурт "політичним", якщо ви розумієте... Я думаю, що це занадто серйозно, і це було б претензійно і несправедливо по відношенню до інших гуртів, які справді є політичними... З гуртом, думаю, ми більше намагаємося поставити більш суттєві питання, які у нас є, замість того, щоб співати бунтівну правду. Але я теж не вважаю себе аполітичними, так що ми знаходимося десь між цими двома крайнощами. Занадто багато людей думають, що сам факт того, що вони виступають по DIY, робить їх політичними, тоді як я думаю, що це фантазія. Бути войовничим, ходити на демонстрації, клеїти плакати за анархістське суспільство або щось ще, намагатися донести до різних людей радикальні ідеї - це політика. Велика частина сцени тут просто має максимально позитивне відношення до радикального лівого крила, але мало хто є справжніми політичними активістами…


Що для вас означає хардкор / панк? Це спосіб життя, молодіжний бунт проти норм суспільства, інструмент для радикальних ідей чи щось ще? Як змінилося для вас значення DIY і активізму за ці роки?


Хардкор-панк для мене - це інструмент, який допомагає мені усвідомлювати і боротися з соціальними і культурними догмами, він допомагає мені набути впевненості в собі і допомагає мені думати, що братство і солідарність все ще існують на цій планеті. Але з роками я втратив свою наївність з цього приводу, я перестав думати, що це фантастичний паралельний світ, в якому є тільки хороші і надійні люди, я помічаю і хороше і погане, коли знаходжусь з іншими людьми, а не тільки в панку, це іноді дуже допомагає вчитись на помилках і не бути поглиненим радикальними панк-догмами на всі сто.

Я був набагато активнішим два роки тому, але я дуже розчарувався в деяких людях та засмутився деякими речами, які сталися, що я трохи остиг. З іншого боку, я не можу перестати влаштовувати концерти, грати з гуртом, випускати платівки, але тепер я просто намагаюся не робити 50 речей одночасно і робити речі краще, коли я в них взагалі беру участь...


Як ви думаєте, ця сцена дійсно пропонує щось нове, що вам особисто було б цікаво досліджувати, не будучи спійманим в пастку норм і правил суспільства? Або це просто недовговічна соціалка з різними тенденціями, позерами і гілками всередині неї?


У вас завжди є хороший і поганий, позитивний і негативний аспект, ви не можете сказати, що панк-сцена повністю біла або повністю чорна. Звичайно, панк-сцена принесла дійсно цікаві ідеї про те, як можна будувати повністю незалежну мережу, як можна досягти великих успіхів самостійно, як можна кинути виклик деяким ідеям, які ви отримали від своєї освіти або від своєї культури. Це дійсно дуже допомогло мені побудувати свою власну особистість і відчувати себе добре, це створило деякі дійсно потрібні речі, такі як DIY, радикально інший спосіб мислення і життя, що дає право голосу меншинам...

Негативний аспект виходить з того, що панк зараз добре відомий і що люди можуть взяти від панка не все. Тому я не думаю, що існує ціла панк-сцена, яка бореться з тією ж волею творити речі, я думаю, що є кілька панк-мереж з різним рівнем радикалізму... саме так створилось кліше про усіляких позерів, які діють прикидаючись, що знають правду про те, що таке панк.


Що ви робите щодня за межами DIY hardcore / punk, які речі мають позитивний вплив на життя людей і мають чудову ідею взаємодопомоги і солідарності? Як ми можемо реагувати в нашому повсякденному житті на відчуження, насильство і нігілізм в сучасних суспільствах, де домінують білі гетеросексуали?


Ммм... усвідомлення того, як це міцно вкоренилося в наших культурах і традиціях, є першим і найважливішим кроком до зміни успадкованих нами шкідливих звичок. Таких як те, що ми можемо говорити, використовувати певні слова і рефлекси, які ми можемо говорити по відношенню до жінок, геїв і маргінальних людей або, скажімо, усіх людей взагалі. Тоді, крім того, що пов'язано з панком, я не так сильно займаюсь взаємодопомогою і солідарністю в моєму рідному місті, крім того, що я роздаю старий одяг, усвідомлюючи, що я купую/їм сміття. Участь в панку (гурти, шоу, лейбл та інші тимчасові проекти) і моя робота заповнюють моє життя настільки, що іноді у мене бувають труднощі з особистим життям, тому я насправді просто не можу робити більше, тому що все ще хочу мати вільний час, щоб проводити його з людьми, яких люблю. З іншого боку, я ще не знаю, чи зустрічав я хороших людей, з якими хотів би робити такі речі... але, як тільки я відчуваю, що можу це зробити, я безумовно замість цього візьму участь у якихось інших місцевих подіях, які важливі усім людям, що живуть в тому ж місці…

У 2006 році ми, напевно, робили разів з 10 Food Not Cops, і це був дійсно хороший досвід для мене. Поділитися чимось з бездомними / маргінальними людьми було те, що я дійсно цінував, тому що це позитивно - не бути сильно роз'єднанними з ними. Завдяки бажанню це відчувати ми купуємо посуд та інші речі, щоб готувати та роздавати їжу на вулиці, так що це допоможе всім нам мати нову динаміку в цьому відношенні і зробити так, щоб акції Food Not Cops відбувались все частіше.




На даний момент в Бухаресті, столиці Румунії, проходить найбільший саміт НАТО в історії: 27 000 поліцейських були мобілізовані, щоб зберегти все мирі і спокої, а кілька тижнів тому почались репресії проти людей, що мають альтернативний неформальний вигляд. Протести в Бухаресті заборонені, а активістів заарештовують без законних підстав. Що ви думаєте про весь цей мілітаризм, пропаганду, поліцейське свавілля та те, що вони захищають світових лідерів і саму політику НАТО?


Це просто жахливо, і я просто хочу, щоб до заворушень долучалось ще більше людей тільки через принцип. Я до сих пір не можу повірити, що уряди, обрані народом, потребують такого захисту... Принаймні, це показує, що антикапіталістична боротьба стала серйозною загрозою для них, якщо вони потребують такого захисту... І я думаю, що він буде ставати все сильнішим і сильнішим... це показує, наскільки зіпсовані наші сучасні суспільства, які ми звеличували як зразок демократії. Що я думаю про мілітаризм, пропаганду тощо, що захищає всіх цих чуваків? Як я можу знайти хоч одну вагому причину, щоб виправдати це? Хто може таке робити, крім них самих? Я наведу вам більш місцевий приклад, який теж мене дуже розлютив. Минулого року в Ліоні я повертався додому, і мені довелося пройти через велику площу в центрі... в автобусах скрізь були поліцейські. Знаєш, справжні копи, що вдягнені одягаються як солдати... я пройшов повз одного і запитав "що ти тут робиш?". Хлопець сказав мені, що під на цьому місці знаходиться МВС і що вони там для того, щоб там було тихо і спокійно. Все було мирно, але знаєш, як щось, так зразу уряду потрібно купа охорони. Я був злий, і це змусило мене так нервувати, що я просто не міг повірити в це... Я сказав "А вам не здається, що з урядом є реальні проблеми, якщо кожен раз, коли щось відбувається, його зобов'язані захищати з десяток поліцейських автобусів? Ось чесно." Він просто відповів мені, що просто робить те, що ієрархія вважає за потрібне. Так що ж тоді взагалі можна робити?... В тебе просто є бажання розбити цим придуркам обличчя, і робити це суто з принципу. 


Що думаєш про французький мілітаризм і про про-американські та про-сіоністські позиції Саркозі? А також французьку політика В ЦАР (Центральноафриканська Республіка), що підтримує жорстокі диктатури і посилає французьку армію на провідні війни в Африці, щоб підтримати нинішні мілітаристські режими?


Франція підтримує африканських диктаторів - це те, що робить кожен французький президент, як звичай, це не лише ідея Саркозі. Найвідоміший з них - Франсуа Міттеран, він продав так багато зброї диктаторам, а сам мовчав в ганчірочку під час Голокосту в Руанді ... Франція і Африка мають жахливу спільну історію, і вона повністю ігнорується у Франції, це безумство, за винятком того факту, що у Франції були африканські колонії. Все, що ви чуєте в школі та новинах тут про постколоніалізм в Африці, це те, що Франція допомагає африканським країнам обирати президентів, допомагає фінансово багатьом країнам, і ми можемо привітати себе з тим, як добре ми впоралися з цією роботою... це нісенітниця собача!

Ви взагалі чули, що два роки тому на уроках історії в школі був проект закону, що захищає позитивний аспект колоніалізму? Я сподіваюся, що це не відбулося завдяки протестам вчителів, але я був настільки здивований, що французька влада могла навіть подумати про це... Французька промисловість так добре працює в Африці, вона так багато приносить Франції, там так багато лобізму і брехні, що вони допоможуть будь-якому режиму, який допоможе зберегти їх переваги.

Що стосується про-американських і про-сіоністських позицій Саркозі, то так, це мене турбує. Я думаю, що інші президенти (наприклад, на диво, Ширак) були дружніми до Палестини, щоб взагалі бути дружніми до всієї мусульманської громади у Франції, я думаю. Хоча це не зробило його кращим або більш прийнятним, але, принаймні, я іноді бачив, як він ставить під сумнів політику США. Я думаю, що Ширак - останній правий президент з тим легким антиамериканізмом, який виходить від Деголя. Саркозі - це нове покоління ... він тільки думає і діє вкрай ліберально, він один з тих сучасних ліберальних лідерів, які зроблять все для комерційного здоров'я Франції за всяку ціну. Політика США відповідальна за багато сучасних трагедій, що я не можу не турбуватися, тому я не підтримую це і не виправдовую.


Яка була ваша думка про масові протести та заворушення в Франції проти СРЕ? (з Вікіпедії - Закон про перший найм - закон, запропонований у Франції президентом Жаком Шираком і набув чинності 2 квітня 2006 року. Закон про перший найм надає роботодавцю право звільняти без пояснення причини протягом перших двох років роботи молодого співробітника, якщо йому ще не виповнилося 26 років, без виплати будь-яких вихідних посібників. Передбачалося, що новий закон повинен підвищити мобільність на ринку праці. Законопроект викликав масове обурення студентів і профспілок. В результаті масових акцій протесту закон був скасований.)


Це було дійсно круто, тому що це підштовхнуло уряд змінити закон. Як ви, напевно, знаєте, у нас у Франції є безліч соціальних переваг, які, як правило, все більше і більше скасовуються через дуже радикальну ліберальну політику. Люди мого покоління тупо смокчуть, тому що це повністю відкриті двері до все більшої і більшої соціальної нестабільності. Я з полегшенням бачу, як молоді французи зберігають у своєму серці цей рефлекс виходити на вулицю, коли щось не так... Були величезні демонстрації, це була дійсно масова річ... але я не ідеаліст з цього приводу, знаєш, я знаю, що це відбувається не завжди, тільки по крайнім мірам але набагато більше в порівнянні з іншими країнами, де здається більш небезпечним повстати проти уряду…


Повернемося до питань, пов'язаних з музикою. Які гурти вплинули на вас найбільше? І якщо ви можете назвати кілька, які вам подобаються, але були дуже недооцінені на вашу думку.


Насправді у мене немає таких гуртів... можливо лише Lisabö, Ббскський гурт, що співає баскською мовою... їх записи дуже важко знайти, вони дуже закриті, грають тільки в Країні Басків, і, без сумніву, входять в ТОП-5 моїх улюблених гуртів. Це найсумніша музика, яку я знаю... У минулому нам дуже подобались Envy, але ми не вважаємо їх впливовими. Іншими гурти, які, ймовірно, вплинули на нас були б Yage, 12 Hour Turn, Hot Snakes, Lack, Aussitôt Mort, Sed Non Satiata... їх вплив дає підгрунття для наших пісень. А потім ми вкладаємо в це деякі інші, більш особисті і специфічні музичні смаки і почуття, щоб змусити їх звучати по нашому.


Тенденція "емо" зараз дуже популярна, і Daïtro - це емо-гурт, ха-ха.


Нам безумовно подобається емо-панк-лейбли, тому що вони мають сенс та пов'язані з емо-гуртами, які завжди були/є впливовими для нас: Yage, 12 Hour Turn, Sinaloa, Policy of 3 і т.д. Ці гурти сильно прив'язані до сцени DIY... Іноді скрімо звучить для нас більш принизливо, і це пов'язано з тією частиною панку, яка нас не дуже хвилює, тому, коли нас називають "скрімо", ми насправді не сприймаємо це як комплімент.

Як би там не було, за останні три-чотири роки музична преса і великі журнали вкрали слова емо і скрімо у панка, щоб зробити його товаром високого рівня, який став новим обличчям емо і скрімо для людей, що занадто багато сумують, люди з панк-сцени цього навіть не помітили. Андеграундні емо і мейнстрім-емо не мають однакових цілей і звичок. Я думаю, що останні дуже егоцентричні, тоді як андеграундні та DIY гурти хочуть створити сильну радикальну спільноту, розглядаючи свої гурти як частину чогось більшого.

Мейнстрімне емо дуже орієнтоване на підлітків, засноване на іміджі і моді, як і рок-стари, в той час як андеграундні емо-гурти не ставлять це в пріоритет. Крім того, мейнстрімних скрімо-гуртів я розглядаю як сучасний ню-метал, в них є ті ж кліше, вони такі нудні і передбачувані. Те, як вони виглядають, як вони поводяться як рок-зірки в кліпах, дуууже шкода, насправді це мене не дратує, мене це дуже забавляє... Будучи вже старшим, кумедно бачити, як маленькі діти прикидаються дуже тру-андеграудними, тому що вони слухають screamo bands, тоді як насправді вони просто продукт цього нового тренда, створеного різними журналами... мене це зовсім не дратує… Певне, я був таким самим, коли мені було років 17, коли я слухав Nirvana та інші гурти з великих лейблів, прикидаючись, що я слухаю некомерційну музику, ха-ха!! Якщо люди на панк-сцені ставлять всі гурти "скрімо/емо" в один ряд, я думаю, що вони серйозно втрачають певну частину об'єктивності і повинні дізнатися більше про різні особистості, які взагалі можуть бути панками. Стиль музики, яку ви граєте, взагалі не дає довіри, це перш за все те, що ви говорите і як ви ведете свій гурт. 

(від мене: думаю, що розмова йдеться про новостворені "скрімо" гурти типу Attack! Attack!, Asking Alexandria, BMTH чи ще щось подібне, тому на той час такі гурти, як Daïtro в жодному разі не хотіли себе асоціювати з цим, тому і не дуже любили термін "скрімо")


Недавно ми брали інтерв'ю у Aussitôt Mort, і Антуан розповідав про французьку сцену. Він сказав, що це круто, що гурти та люди з різних міст спілкуються і роблять спільні концерти, спліти і т. д., об'єднані одними і тими ж цілями, такими як DIY-активізм, музика, дружба... яка ситуація у вашому рідному місті Ліоні, чи багато хороших банд, сквотів/майданчиків для виступів, зінів, заходів...? І які ваші погляди на всю сцену у Франції, ваші улюблені гурти на даний момент?


У Ліоні завжди відбувалися дійсно круті речі: люди намагалися відкрити сквоти, влаштовували шоу в різних стилях або просто грали в хороших гуртах. Існує суцільний хардкор-панк бекграунд... Зараз так багато шоу, це зовсім не ті часи, що були 7-8 років тому, коли ми всі ходили на шоу один до одного; сьогодні все стало більш спеціалізованим, тому що люди не можуть дозволити собі ходити на кожен концерт... Тут є деякі цікаві простори та сквоти, де панк існує, наприклад сквот Le Boulon, де відбуваються концерти і там же люди живуть, Grrrnd Zero, де ми займаємось і де відбувається більшість шоу, вони також мають простір виділений для автономної художньої галереї, La Luttine, невелике місце, куди ми можемо прийти і зустрітися з різними людьми в суботній день, щоб просто читати зіни, розмовляти і слухати музику, також є в цьому місці і друкарська майстерня і простір, що використовується для невеликих зборів, політичних організацій. У Ліоні теж завжди була сильна войовничо-активна спільнота, так що це дає панк-сцені багато можливостей. Тоді що стосується Франції, в цілому, я не буду скаржитися на її становище, тому що легко знайти людей, які мають ті ж ідеї, що і ви, або мають ті ж цілі. Але у мене таке відчуття, що у Франції відбувається те ж саме, що і в Ліоні : кожен музичний стиль має свою певну мережу, але насправді це не допомагає змішуванню ідей/стилів і т.д. По зінам, зараз їх більше ніж раніше, в основному пишуть по-французьки, що круто…

Aussitôt Mort, Bökanövsky, Sed Non Satiata, Gasmask Terror, Death To Pigs, Lexomyl, Lost Boys, Ned - це, напевно, і зараз мої улюблені гурти, вони мені дуже подобаються... що стосується сквотів, то майже ніяких сквот не існує більше 10 років, окрім L'etincelle в Анже, Les Tanneries в Діжоні, вони найвідоміші... але це безумовно не так, як, наприклад, в Німеччині, де кожне місто має своє автономне та альтернативне місце. Тут важче тримати вільне місце протягом тривалого часу, тут багато репресій, особливо в Ліоні, де всі сквоти існували не більше 1 року... це сумно, але, з іншого боку, це створює деяку хорошу динаміку, коли з'являється новий…


Які Ваші подальші плани на нові релізи, тури, шоу в місцях, де ви ніколи не були?


Ми закінчуємо новий альбом, який ми допишемо в липні... тоді ми, ймовірно, і поїдемо на екскурсії цієї осені, і, схоже, ми зможемо приїхати і турити на південному сході Європи, що дуже нас схвилювало, тому що ми ніколи там не були... Також ми обговорювали інші спліти з деякими друзями-гуртами!




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Інтерв'ю з Gantz від Shoot Me Again за 6 травня 2005 (ЗІРВАНІ ГОЛОСИ #2 ШАНОВНІ, ВАШ ДІАГНОЗ FRENCH SCREAMO ЧАСТИНА 2)

Інтерв'ю з Birds In Row від DIYconspiracy за 16 листопада 2015 (ЗІРВАНІ ГОЛОСИ #2 ШАНОВНІ, ВАШ ДІАГНОЗ FRENCH SCREAMO ЧАСТИНА 2)